10 نکته مهم که قبل از عملیات تخریب خانه باید بدانیم

10 نکته مهم که قبل از عملیات تخریب خانه باید بدانیم

زمان مورد نیاز برای مطالعه این مقاله : 7 دقیقه


10 نکته مهم که قبل از عملیات تخریب خانه باید بدانیم

تخریب سریع ‌ترین مرحله در میان مراحل ساخت است . خراب کردن کامل خانه ، کار آسانی است و می‌تواند در مدت زمان کوتاهی تمام شود. برای تخریب یک خانه به بیش‌تر از یک روز نیاز ندارید. اما اگر نمی‌خواهید خانه را خراب کنید و هدفتان بازسازی یا از نو ساختن خانه است ، کاری بسیار چالش برانگیز پیش رو دارید. با احتیاط مناسب باید تخریب را با از بین بردن ابزار شروع کنید تا به قطعاتی که نمی خواهید بازسازی کنید آسیب نرسد. در این روش باید تخریب را با از بین بردن بخش‌ ها با احتیاط کامل شروع کنید تا به قسمت ‌هایی که نمی‌خواهید بازسازی کنید ‍‍‍، آسیبی نرسد .

استراتژی و برنامه ‌ریزی مناسب می‌تواند بهترین روند فرایند تخریب را سریع‌تر ، راحت ‌تر و با هزینه کمتر به انجام رساند. برای آماده ‌سازی مناسب و به کارگیری رویکرد درست ، باید در مورد تخریب ، اطلاعات و دانش پایه‌ای داشته باشید. در این مقاله ، در مورد تمام بخش ‌های لازم که باید قبل از تخریب خانه خود بدانید ، بحث خواهیم کرد .

مواردی که باید در نظر گرفته شود

1) تعیین روش تخریب


مرحله اول تخریب ،تععین روش تخریب است

 

روش تخریب انواع مختلفی دارد. شما باید دیدگاه درستی در مورد این روش ‌های داشته باشید تا بتوانید طرح مناسبی را برای تخریب خانه خود انتخاب کنید. این موضوع کار را آسان‌ می‌کند و شما را به درستی به هدفتان می‌رساند.

 

• روش تخریب مکانیکی

در این باید بدانیم روند تخریب سازه چه مراحلی دارد ؟ روش تخریب مکانیکی رایج ترین و طبیعی ترین روش تخریب است . در این روش از بیل ‌های مکانیکی هیدرولیک و سایر ماشین آلات سنگین برای تخریب استفاده می‌شود . با کمک یدک کش یا زباله دان‌ها ، آوار و مخروبه‌ ها را حمل می کنیم. با استفاده از روش تخریب مکانیکی می‌توانید در مدت زمان نسبتاً کمتری تخریب خود را انجام دهید. این روش تخریب ممکن است به طور متوسط هزینه داشته باشد .

• روش تخریب دستی‌ (ساختارشکنی)

در این روش ، ساختارشکنی یا تخریب به صورت دستی انجام می‌شود. سازمان حفاظت از محیط زیست ادعا کرده است که اگر خانه خود را به طور دستی خراب کنید ، می‌توانید حدود 70٪ از مصالح ساختمانی خود را دوباره استفاده کنید. از آنجا که این کار یک فرایند دستی است ، تخریب کامل به زمان زیادی نیاز دارد . همچنین نسبت به روش تخریب مکانیکی پرهزینه تر است. اما مزیت قابل توجه این روش این است که به شما امکان استفاده مجدد از درها ، وسایل روشنایی ، سینک ، وان‌ها ، لوله ‌های مسی و غیره را می‌دهد.

• ترکیبی از روش تخریب دستی و تخریب مکانیکی

این روش مفید ترین و روش توصیه شده ‌ی تخریب است . اگر می‌خواهید دوباره از مصالح ساختمانی خود استفاده کنید و همچنین روند تخریب را به سرعت تمام کنید ، این روش بهترین انتخاب برای شماست. پس از اینکه همه موادی که قابل استفاده مجدد هستند را به جای امن بردید ، با استفاده از ابزارهای تخریب و انواع بیل های مکانیکی خانه ، بقیه قسمت‌ های ساختمان تخریب می‌شوند.

2) استخدام پیمانکار تخریب برای تکمیل کار


استخدام یک تیم پیمانکاری خوب برای عملیات تخریب

 

تخریب تقریباً مشابه جراحی است . شما باید بهترین پیمانکاران خاکبرداری و تخریب بیمه شده و با مجوز استخدام کنید تا در این زمینه به شما کمک کند. آن‌ها منطقه را بررسی می‌کنند و در مورد چندین راه حل ممکن ، با شما مشورت می کنند. همچنین پیمانکاران می‌توانند برای انتخاب روش تخریب درست ، به شما کمک مفیدی کنند و دیدگاه مشخصی درباره هزینه را به شما بدهند.

 

3) مواجهه با قانون


 طی کردن مراحل قانونی تخریب ساختمان

 

هر کشور یا منطقه قوانین و مقررات خاص خود را برای تخریب ساختمان دارد . از این قوانین با عنوان مجوز ساخت یاد می‌شود . گروه تخریبی که توسط شما به کار گرفته شده‌اند باید به خوبی در مورد این قوانین در منطقه شما آگاه باشند. آن‌ ها باید این توانایی را داشته باشند که قبل از شروع کار از جانب شما با شهرداری روبه‌رو شوند. در این نوع عملیات مراحل تخریب ساختمان ، استخر ، انباری نیز انجام می شود این قوانین ممکن است در ارتباط با تذکرات ، سروصدا ، مدت تخریب ، بازیافت زباله‌ها و موارد دیگر باشد. همچنین ممکن است به برخی از مدارک مثل سند مالکیت زمین و نقشه منطقه ، نیاز باشد. لازم است شما را مطلع کنم که ممکن است این کارها حداکثر 15 روز کاری زمان ببرد نکته مهم دیگری که باید از آن آگاه باشید این است که همیشه باید مراقب تمام مراحل کار پیمانکار برای تکمیل پروژه تخریب خانه خود باشید.

 

4) برخورد با همسایگان

تخریب کاری پر سر و صدا همراه با خاک و کثیفی است که باعث ایجاد مزاحمت برای همسایگان شما می‌شود. این وظیفه‌ ی شماست که قبل از شروع پروژه تخریب به آنها اطلاع دهید تا آنها اقدامات لازم را برای بی نظمی و نابسامانی‌ها انجام دهند. شما می‌توانید برای نشان دادن حسن نیت خود در رابطه با این موضوع ،به همسایه ها اطلاع دهید. این کار مودبانه می‌تواند مانع این شود که همسایه از شما به شهرداری شکایت کند.

5) حذف درخت و سایر حیوانات از داخل ملک شما


بهتر است قبل از عملیات درختانی که ممکن است خطر ساز باشند را حذف کنید

 

اگر در ملک شما درختی وجود دارد که ممکن است برای استفاده از ابزارآلات کار مشکلی ایجاد کند ، بهتر است قبل از شروع پروژه اصلی آن ‌ها را بردارید . به جای بریدن یک درخت می توانید با بریدن چند شاخه از آن که ممکن است باعث مشکل شده باشند ، موضوع را حل کنید. اگر موجود زنده‌ای در ملک شما وجود دارد که ممکن است با بخش‌ های ساخت و ساز آسیب ببیند ، باید آن‌ها را از ملک خود دور کنید.

 

6) تمام سرویس های موجود را قطع کنید


 تمام انشعابات در ساختمان را قطع کنید

 

باید تمام سرویس‌ های نصب شده در خانه مانند آب ، برق ، گاز و فاضلاب را قطع کنید. اگر این موارد را قطع نکنید و کار تخریب را شروع کنید ، قتل عامی رخ خواهد داد که درآن نه تنها همسایگان بلکه کل منطقه اطراف شما آسیب خواهند دید.

 

7) مقابله با آزبست ، رنگ سرب ، قالب ، چوب پوسیده و غیره


 تمام مشکلات ساختمان مانند آزبست و پوسیدگی را حل کنید

 

آزبست ممکن است سرعت پروژه شما را به اندازه قابل توجهی کم کند . بنابراین اگر در هر قسمت از خانه آزبست وجود دارد ، اقدامات لازم را برای از بین بردن آن در نظر بگیرید. رنگ سرب ، قالب ، چوب پوسیده و سایر مواد خطرناک نیز ممکن است سرعت پروژه را کاهش دهند. برای مقابله با این موانع باید کارهای موثری را انجام دهید تا بتوانید کار تخریب را به سرعت تمام کنید.

 

8) برخورد با اشیاء قابل جدا کردن


 اگر وسایل قابل استفاده دارید به پیمانکارخود نشان دهید

 

اگر در منزل شما موادی وجود دارد که می‌توان آن ‌ها را از تخریب نجات داد ، برای بازیابی آن‌ها با پیمانکار خود مشورت کنید. می توانید از این موارد مجدداً استفاده کنید ، آن‌ ها را بفروشید و یا به کسی اهدا کنید.

 

9) در نظر گرفتن یک طرح احتمالی


قبل از عملیات تخریب یک طرح کلی از خانه جدید را ارئه دهید

 

تهیه یک طرح احتمالی ، قبل از شروع پروژه تخریب خانه ، امری ضروری است . در غیر اینصورت ، انتهای پروژه متوجه خواهید شد که 110 درصد از بودجه خود را تنها برای بخش کوچکی از نسخه آزمایشی هزینه کرده‌اید. اضافه شدن متغیرهای جدید در طول اجرای پروژه که هزینه‌ی بیشتری را به دنبال خواهند داشت ، موضوع بسیار متداول و معمولی است . اگر طرح احتمالی مناسبی داشته باشید ، می‌توانید تمام هزینه ‌های حاصل از این متغیرهای جدید را به تعادل برسانید.

 

10) آماده‌سازی برای مرحله بعدی

اگر قصد دارید که دوباره در همین زمین ، ملک جدیدی را بسازید ، موضوع را به پیمانکار خود اطلاع دهید تا تخریب به گونه‌ای انجام شود که برای ساخت و سازمجدد به کارهای کمتری نیاز داشته باشید.


اگر در مورد آماده سازی سایت و خاکبرداری برای ساخت و ساز ملک جدید خود بیشتر می خواهید بدانید این مقاله را بخوانید :

مراحل خاکبرداری و فرایند آماده سازی برای ساخت و ساز خانه جدید


هشدارها:

1. اگر در این زمینه تخصصی ندارید ، لطفا خودتان خانه را خراب نکنید . زیرا در غیر اینصورت ، احتمال وقوع حوادث فاجعه‌ بار به مقدار زیادی افزایش می‌یابد.

2. هنگام تخریب در خانه نمانید و اگر حیوان خانگی دارید ، مراقب باشید که در زمان تخریب داخل خانه نباشند.

3. برخی از شرکت ‌های مربوط به تخریب بسیار متقلب هستند و می‌خواهند که مخارج بیشتری را از مشتری بگیرند. در مورد این ترفند ها آگاه باشید.

نتیجه‌ گیری

تخریب خانه کار سخت ، سنگین و پرهزینه‌ای است. بنابراین باید در این مورد ، هر قدم خود را با آگاهی کامل بردارید. برای برداشتن گام‌ های درست ، به نظر من مهمترین بخش ، جمع آوری کلیه‌ ی اطلاعات مورد نیاز است . زیرا فقط وقتی می‌توانید به درستی تصمیم بگیرید که از همه حقیقت‌ ها ، به طور دقیق آگاه باشید.

تیم حرفه ای خاکبرداری اصفهان آماده هر گونه همکاری در تمامی پروژه های خاکبرداری با به روزترین ابزار و ماشین آلات حرفه ای با شما عزیزان است در صورت درخواست همکاری با ما تماس بگیرید.

روان گرایی خاک چیست و چگونه ایجاد می شود؟

روان گرایی خاک چیست و چگونه ایجاد می شود؟

انواع روش های رایج تثبیت خاک با عوامل مختلف

انواع روش های رایج تثبیت خاک

رایج ترین روش ها برای تخریب سازه های بتنی

بهترین روش های تخریب بتن برای سازه های بتنی فرسوده

آدرس دفتر : اصفهان - خیابان آمادگاه
انتهای خیابان آمادگاه -نرسیده به چهاراه فلسطین