وبلاگ

لیست مقاله های تخریب و خاکبرداری دلال باشی

تخصصی ترین مقاله های مربوط به خاکبرداری ، تخریب و گودبرداری را از این قسمت دنبال کنید . لیست مقاله های به روز میشود.


فرآیند خاکبرداری در اصفهان

فرآیند خاکبرداری به چه صورت است؟

روند خاکبرداری باید با استفاده از مهندسین مجرب و همچنین ماشین آلات دقیق انجام شود . اما این فرآیند به چه شکل است؟

چندنوع از رو ش های خاک برداری که می تواند به شما درمراحل اولیه ساخت وساز کمک کند

روش های مناسب خاك برداري مورد استفاده در ساخت وساز

رعایت اصول ساخت وساز اولیه کلید اصلی ایمنی سازه شما می باشد.امروزه یکی از مهمترین نکات برای شروع ساخت و ساز مناسب ،خاک برداری و گودبرداری استاندارد و دقیق است که بر اساس نوع خاک منطقه مورد نظر و اهدف شما متفاوت می باشد.

روش های مناسب  گودبرداری  برای ساخت و ساز های عمیق

روش ها ي گود برداري براي فونداسيون ساخت و ساز ها ي عميق

روش های رایج گود برداری در ساخت و ساز های گسترده و عمیق

طبقه بندی انواع خاک در خاک برداری

طبقه بندی خاک در خاکبرداری بر اساس مقیاس و هزینه

در مراحل اولیه خاک برداری نوع خاک بر اساس مواد موجود در آن مانند شن ، سنگ ریزه ، تخت سنگ و غیره طبقه بندی می شود و بر طبق آن خاکبرداری انجام می شود. در این مقاله ما چند نوع از این طبقه بندی ها را عنوان می کنیم ، تا شما اطلاعات کافی را در این زمینه بدست آورید .

ماشین آلات و تجهیزات مورد نیاز در خاک برداری

انواع ابزار و ماشين آلات خاك برداري در ساخت و ساز

انواع مختلفي از ابزار و ماشين آلات خاك برداري مورد استفاده در ساخت و ساز وجود دارد .خاك برداري از نظر ساختاري ضروري است و بايد با استفاده از ابزار دستي يا ماشين آلات براساس مساحت زمين و عمق خاك برداري انجام شود.با فرايند خاك برداري زمين از ريشه هاي درخت –زباله ها – ناخالصي هاي آلي و غيره پاك مي شود كه وجود اين موارد به بنيان يك ساختمان آسيب مي رساند .

نکات مفید در ساخت وساز و خاک برداری منازل

5 نکته جدید در مورد خاک برداری منازل

از ساخت خانه جدید خود هیجان زده هستید؟ ساختار خانه خود را هنوز درست نکرده ايد ! برای اطمینان از ماندگاری خانه جدید فونداسیون باید در اولویت قرار گیرد . قبل از ایجاد پایه خانه جدید باید زمین – خاک – سنگ و مواد اضافي ديگر در خاك را برای ساختن فونداسیون خانه حذف کنید . در هنگام ساخت خانه خود از هزینه ها ی اضافی و غیر ضروری خودداری کنید! خواندن این متن را ادامه دهید تا در مورد خاک برداری خانه جدید اطلاعات بیشتری کسب کنید

فونداسیون های مناسب برای ساخت و ساز منازل مسکونی

3 نوع از رایج ترین فونداسیون ها در ساخت خانه های مسکونی

بنابه تعريف ، بنياد خانه بخش اصلي سازه است كه معمولا در زير زمين ساخته شده است . بعد از مراحل خاك برداري و گود برداي مهندسين ساختمان به سراغ انتخاب نوع فونداسيون بر اساس خواسته مالك خانه مي رسند. ساخت خانه بايد سه كار را به درستي انجام دهد : .از ساخت فوقاني پشتيباني كند .آبهاي زير زميني را بيرون بكشد . مانعي در برابر بخار آب و خاك باشد

تخریب ساختمان چیست و چگونه انجام می شود

بهترین روندهای تخریب ساختمان چیست؟

تخريب احتمالا يكي از جالب ترين بخش هاي ساخت و ساز است كه قبل از خاكبرداري يك منطقه انجام مي شود ، با ساختن سازه هاي بيشتر ، به جايي مي رسيم كه بايد بخواهيم بناهاي قديمي را ويران كنيم ، به دلايل ايمني يا ايجاد مكان امن تر براي ساختمان هاي جديدتر مي باشد . تخريب ، فرايند از بين بردن يك ساختمان با روش هاي از پيش برنامه ريزي شده يا كنترل شده است .با اين حال براي تخريب كردن يك ساختمان نياز به داشتن متخصصان بسيار مجرب و كار آزموده هستند كه با آوار ، شرايط جوي ، مواد ، جرم و فيزيك كار مي كنند

انواع بیل مکانیکی و کاربرد های آن در پروژه های خاکبرداری

انواع مختلف بیل مکانیکی و کاربرد آنها در خاکبرداری

هنگامی که شما در پروژه های خاکبرداری نیاز به جابه جایی مقادیر سنگین خاک دارید ، داشتن یک بیل مکانیکی ضروری است که در محل کار شما باشد .بیل مکانیکی یکی از وسایل نقلیه محبوب در خاک برداری و گود برداری است که دارای سطل ، بازو ، کابین دوار و مسیر های متحرک است . این اجزا قدرت و حرکات برتری را برای حفر و جابه جایی خاک فراهم می کنند و این تجهیزات سنگین قادر به عملکردهای مختلفی هستند . از حفر سنگ و شکستن و سوراخ کردن سنگ ها سخت تا جابه جایی خاک و مواد موجود در خاک در خاکبرداری ها است .

چگونه یک تیم حرفه ای خاک برداری را پیدا کنیم

روش های تشخیص حرفه ای ترین پیمانکاران خاکبرداری چیست؟

آیا در سایتی که شما می خواهید ساخت و ساز انجام دهید زمین مورد نظر شما مشکلی ندارد ؟دارای ناهمواری و یا پوشش گیاهی است؟قبل از تصمیم گیری اگر امو را دست خود بگیرید و با استخدام نکردن یک گروه حرفه ای خاک برداری در مورد آنچه که می خواهید صرفه جویی کنید فکر کنید .آیا پول صرفه جویی شده ارزش کار کردن غیر استاندارد را در این زمینه دارد .آیا برای تصمیم گیری به زمان بیشتری نیاز دارید؟

اهمیت خاکبرداری در ساخت و ساز منازل مسکونی

اهمیت گودبرداری در فرایند ساخت و سازهای مسکونی

اگر پی ریزی بنای ساختمان بد باشد، دیگر فوق‌العاده بودن بنای جدید ساخته‌شده اهمیتی نخواهد داشت. گودبرداری شاید مهم‌ترین بخش فرایند ساخت یک بنا است . با انتخاب حرفه ای ترین پیمانکاران خاکبرداری این مرحله را با رعایت تمام استانداردها باید انجام داد. هر محل ساخت بنا دارای ویژگی‌های منحصربه‌فرد است و این محل باید برای پی ریزی ساختمان آماده سازی شود. نوع خاک و طبقه بندی آن توسط تیم حرفه ای باید انجام شود. بدون گودبرداری مناسب، پی خانه جدید شاید دارای همه الزام‌های مورد نظر ما نباشد. در اینجا برخی از موارد مهم که در خلال گودبرداری برای ساخت بنا باید به دقت مورد توجه قرار گیرد شرح داده می‌شود.

مقایسه تخریب جزئی استخر در مقابل تخریب کامل

تخریب جزئی استخر در مقایسه با تخریب کامل

داشتن استخر شخصی می‌تواند سرگرمی، آرامش‌، ورزش پرنتیجه و اوقات خوبی را فراهم کند. اما گاهی اوقات شرایط و نیازها تغییر می‌کند و یک استخر درون زمین ممکن است غیرضروری یا حتی نامطلوب شود. وقتی زمان آن فرا رسید، بهتر است با تیم متخصص تخریب استخر خاکبرداری دلال باشی تماس بگیرید تا این کار با امنیت و به شکل صحیح و با استفاده از جدید ترین ابزار و ماشین آلات خاکبرداری انجام شود.

مراحل خاکبرداری و آماده سازی محل برای ساخت خانه های جدید

مراحل خاکبرداری و فرایند آماده سازی سایت برای ساخت خانه جدید

پیش از این که یک خانه سفارشی را بتوان ساخت، خاکبرداری و آماده سازی مکان باید انجام شود. این بخش از فرایند ساخت و ساز قبل از کامل شدن خانه تان و تبدیل شدن به ساختمان به وقوع می پیوندد. در این جا مواردی را که درباره خاکبرداری و فرایند آماده سازی محل برای ساخت خانه جدید را که باید بدانید ارائه شده است.

نکات مهم خاکبرداری در بازسازی منازل مسکونی و تجاری

نکات خاکبرداری برای بازسازی تجاری و مسکونی

اگر در حال ساخت یک خانه مسکونی جدید هستید و یا در حال ساخت و ساز تجاری می‌باشید، باید محل را برای خاکبرداری برش دهید. قبل از پی‌ریزی به منظور حصول اطمینان از ساخته شدن سازه در بالاترین ظرفیت خود، عملیات خاکی حجمی از جمله روند خاکبرداری، بسیار مهم است. خساست در روند کار ممکن است بنای جدیدی را برای شما به جا بگذارد که در معرض ریسک‌های پرهزینه، تأخیرات پروژه و ساختمان‌های ناپایدار است.

روند تخریب ساختمان ها چگونه انجام می شود ؟

روند تخریب سازه ها چه مراحلی دارد ؟

نیاز به تخریب یا بازسازی ساختمان به دلایل مختلفی رخ می دهد. ضروری است که روند تخریب رعایت شود. هر ساختمانی دارای طول عمر است که به عنوان عمر طراحی آن شناخته می شود. معمار، بنایی را طراحی می کند که طول عمر آن احتمالاً 80 تا 100 سال باشد. وقتی به پایان عمر خود رسید، ممکن است برای سکونت یا برای ساختمان های مجاور اطراف آن خطرناک باشد. دلایل دیگر این است که سازه های جدید جای ساختارهای قدیمی را می گیرند. سازه، پایداری خود را از دست داده است یا ممکن است آسیب ساختاری داشته باشد

مراحل تخریب ساختمان ، بتن ،استخر و انباری کدام هستند ؟

مراحل تخریب ساختمان ،بتن ،استخر و انباری کدامند؟

تخریب خانه تخریب انبار تخریب داخلی حذف خانه سیار برداشت استخر حذف بتن برداشت مخزن روغن و دفع آوارهای حاصل از تخریب صحبت می‌کنیم. تخریب خانه چگونه می‌توانیم تخریب خانه را شروع کنیم؟ در اولین قدم برای تخریب، باید خانه را بررسی کنید. سپس باید مجوزهای لازم را جمع‌آوری کنید.

بهترین روش برای پر کردن کانال ها بعد از مرحله خاکبرداری و گودبرداری

بهترین روش برای پر کردن کانال های خاکبرداری یا گوبرداری شده

پرکردن کانال های خاکبرداری به صورت محکم و پایدار است. پرکردن فرایند برگرداندن خاک به کانال یا پی است بعد از اینکه خاکبرداریو کارهای مرتبط کامل انجام شد. فرایند پرکردن شروع می شود که مستلزم مهارت و تجهیزات سنگین و نیز آگاهی از مشخصات، ملزومات قرارداد و شرایط خاک است. هر ناحیه‌ای از خاک ویژگی‌های یکتایی دارد که فن‌های بنایی متفاوتی لازم دارد تا عملکرد بهینه تضمین شود

نکات مهم برای انتخاب زمین مناسب ساخت و ساز

نکات مهم برای خرید زمین مناسب ساخت و ساز کدامند؟

هنگامی که قصد ساخت و ساز دارید، خانه رویایی شما در حد طرح و نقشه است. قطعه زمینی که در آن ساخت و ساز می‌کنید به اندازه ساختار و نقشه خانه اهمیت دارد. در واقع قطعه زمینی که انتخاب می‌شود نقش عمده‌ای در تعیین کیفیت بنا دارد. نخست باید به پاسخ این پرسش‌ها فکر کرد: آیا در یک منطقه مسکونی ساختمان خواهید ساخت یا این منطقه، جدید تفکیک شده است؟ چه خانه‌ای از لحاظ سبک و متراژ مورد نظرتان است؟ آیا حاضرید که طرح و نقشه خود را جهت تناسب با قطعه زمین انتخاب شده، تغییر بدهید؟آیا قصد دارید یک ساختمان قدیمی را خریداری کنید و روند تخریب را انجام دهید ؟ تغییر نقشه برای برخی افراد در صورت مناسب بودن موقعیت زمین، آسان است اما برخی دیگر حاضر به تغییر نقشه خانه آرمانی خود نیستند و به دنبال زمین مناسب برای اجرای طرح‌شان می‌گردند

مراحل خاکبرداری زمین های تجاری چگونه انجام می شود؟

مراحل خاکبرداری زمین های تجاری

روی یک قسمت خالی از زمین قدم بزنید. محکم به نظر میرسد. و این احتمالا به خاطر وزن انسان است. قضیه برای تجهیزات سنگین و قطعا یک ساختمان فرق میکند. زمین مورد نظر برای خاکبرداری در محل های تجاری توسط مهندسین از لحاظ استحکام و ساخت و حتی ساختمان های هم جوار بررسی می شود تا با تایید آنها و گرفتن مجوز ساخت کار شروع شود . وزن یک ساختمان تاثیر متفاوتی نسبت به وزن شما روی زمینی که زیر آن هست دارد، وخاکبرداری دقیقا در مورد همین است. خاکبرداری، زمین را برای آن‌ چیزی که قرار است روی آن ساخته شود آماده میکند، که از چیزی که مردم ممکن است تصور کنند خیلی جزئی تر و دقیق تر است.

نیلینگ دیواره خاک چگونه ساخته می شود ؟

نیلینگ دیواره خاک چگونه ساخته می شود ؟

نیلینگ دیواره خاک فرآیندی که بعد ازخاکبرداری زمین انجام می شود. که موجب تثبیت خاک شده و در مناطقی که ممکن است رانش زمین مشکل‌ساز باشد، استفاده می‌شود. نیلینگ خاک با قراردادن میله‌های مستحکم فولادی و محکم‌کردن آن‌ها در لایه‌های خاک، می‌تواند از رانش زمین جلوگیری کند. این فرآیند، نیلینگ خاک نامیده می‌شود، چراکه همچون کوبیدن میخ در خاک است، با این تفاوت که میخ‌ها، میله‌های فولادی هستند. بسته به پیچیدگی کار، نیلینگ خاک هزینه های مختلفی می تواند داشته باشد. برخی از پیمانکاران از نرم‌افزاری به‌نام Snail Plus، با هدف مشخص نمودن طرح و تکمیل فرضیات اولیه در رابطه با نیلینگ خاک، استفاده می‌کنند.

مراحل گودبرداری و پی‌ ریزی در فرایند ساخت خانه

مراحل گودبرداری و پی‌ ریزی در فرایند ساخت خانه

زمانی که می‌خواهید خانه خود را بنا کنید ، کارهای زیادی در پشت صحنه باید انجام شود تا بتوانید اولین قدم‌ های خود را برای ساخت خود ساختمان بردارید .گود برداری یک مرحله مهم در روند کار و گام اول در فرآیند ساخت است . اگر در حال خرید یک زمین هستید ، نکات مهم برای خرید زمین مناسب ساخت و ساز را باید در نظر بگیرید به احتمال زیاد هزینه ‌ای مانند این را در بودجه خود لحاظ کرده‌اید .گودبرداری نه همیشه آسان است و نه بسیار ارزان ، اما با این وجود ، یک مرحله بسیار حیاتی است که خاک‌ های نا مناسب برای پی فراوان است .

شورینگ ، شمع زنی یا شمع کوبی در ساختمان چیست ؟

شورینگ ، شمع زنی یا شمع کوبی در ساختمان چیست ؟

شمع زنی یا شورینگ در ساختمان ‌سازی فرایند ایجاد تکیه‌گاه موقتی برای یک بنا ، کشتی ، سازه ، یا گودال با استفاده از ستون در زمانی است که خطر فروپاشی آن است .در خلال تعمیر و مرمت یا ایجاد تغییر در سازه هم از شمع زنی استفاده می‌شود . واژه شمع زنی یا شورینگ از لغت شمع (دیرک نگهدار) ساخته شده است که از جنس چوب یا فلز است

چگونه از ریزش ترانشه جلوگیری کنیم ؟

چگونه از ریزش ترانشه جلوگیری کنیم ؟

گود برداری و ترانشه ‌برداری خطرناک ‌ترین و مخاطره‌ آمیزترین کارهای ساختمانی هستند که کارگران نسبت به آن مسئول‌اند . هر دو عملیات دست به دست هم می‌دهند . طبق OSHA، گود برداری عبارت است از هر حفره ، ترانشه یا فرورفتگی در سطح زمین که توسط انسان ساخته شده وحاصل خاکبرداری است . ترانشه حاصل گودبرداری عمیق به عرض 15 فوت است . ریزش ترانشه خطری است که تعداد کمی از پیمانکاران آن را جدی می‌گیرند ، زیرا بیشتر آن ‌ها به وزن خاک توجه نمی‌کنند . وزن یک حیاط مکعبی پر از خاک به 4000 پوند می‌رسد که برابر وزن یک وانت کوچک است .

نحوه اجرای شورینگ یا شمع کوبی در گودبرداری ساختمان

نحوه اجرای شورینگ یا شمع کوبی در گودبرداری ساختمان

شمع‌کوبی عبارت است از تهیه سیستم پشتیبانی برای سطوح ترانشه که به منظور جلوگیری از جابه‌جایی خاک ، تأسیسات زیرزمینی ، جاده ‌ها و زیرساخت ‌ها استفاده می‌شود. وقتی موقعیت یا عمق برش باعث می‌شود که اجرای شیب به میزانی کمتر از حداکثر شیب مجاز غیرعملی باشد ، از شمع یا محافظ استفاده می‌کنیم. سیستم ‌های شمع‌کوبی از پایه ‌ها ، تیرهای مهار ، پشت‌ بندها و صفحه‌گذاری تشکیل شده‌اند . دو نوع اساسی شمع‌کوبی وجود دارد که عبارت‌ اند از هیدرولیک آلومینیومی و تیر چوبی .

در زمان خاکبرداری چه نکات ایمنی را باید رعایت کنیم ؟

در زمان خاکبرداری چه نکات ایمنی را باید رعایت کنیم ؟

خاکبرداری فرآیند نشا کاری ، جابجایی و حفر خاک زمین برای اهداف زیادی مانند ایجاد کانال‌ های زهکشی ، نصب تاسیسات جدید و پاکسازی یک قطعه زمین می‌باشد . به عمل حفر چیزی از پوسته زمین می‌گویند . اگر به دلایل خاصی در حال انجام پروژه‌ای برای حفاری خاک هستید ، لازم است بدانید که هنگام انجام کار خود چندین مرحله ایمنی را باید انجام دهید. این مراحل ایمنی از محافظت از نیروی کار و انجام صحیح کار اطمینان حاصل می‌کند .

10 نکته اساسی و موثر در انتخاب زمین برای ساختمان سازی

10 نکته اساسی و موثر در انتخاب زمین برای ساختمان سازی

انتخاب زمین تاثیر مهمی در برنامه ریزی و طراحی ساختمان‌ ها دارد . در نتیجه ، یک پیمانکار، معمار یا باید زمین مناسبی را انتخاب کند یا ساختار ساختمان خود را باید متناسب با زمین موجود برنامه ریزی کند . نکات اساسی برای انتخاب زمین مناسب مسکونی در این مقاله بیان شده که شامل مراحل:

چک لیست ایمنی در عملیات خاکبرداری

چک لیست ایمنی در عملیات خاکبرداری

چک لیست عملیات خاکبرداری موارد برای اجرا و کنترل بهتر پروژه تهیه می شود که قبل از عملیات خاکبرداری پیمانکاران موارد مورد نظر را بررسی و انجام می دهند تا با کمترین خطر بهترین عملیات را انجام دهند این مراحل عبارتند از :

10 نکته مهم که قبل از عملیات تخریب خانه باید بدانیم

10 نکته مهم که قبل از عملیات تخریب خانه باید بدانیم

تخریب سریع ‌ترین مرحله در میان مراحل ساخت است . خراب کردن کامل خانه ، کار آسانی است و می‌تواند در مدت زمان کوتاهی تمام شود. برای تخریب یک خانه به بیش‌تر از یک روز نیاز ندارید. اما اگر نمی‌خواهید خانه را خراب کنید و هدفتان بازسازی یا از نو ساختن خانه است ، کاری بسیار چالش برانگیز پیش رو دارید. با احتیاط مناسب باید تخریب را با از بین بردن ابزار شروع کنید تا به قطعاتی که نمی خواهید بازسازی کنید آسیب نرسد.

روند تخریب ساختمان های فرسوده

روند تخریب ساختمان های فرسوده

تخریب یک سازه بتنی ممکن است بدون توجه به هزینه و پیامدهای زیست محیطی آن، به دلایل زیادی انجام شود. تصمیم گیری در این باره همیشه آسان نیست ، اما گاهی اوقات باید آن را انجام داد. بنابراین شناخت شرایط مناسب در هنگام ضرورت یا اهمیت تخریب ساختمان ، مهم است. مالک ، مشاور و یا سازمان های دولتی می توانند به دلایل زیر دستور تخریب یک سازه بتنی را صادر کنند.

دستگاه ساکشن خاکبرداری چیست و چگونه کار می کند ؟

دستگاه ساکشن خاکبرداری چیست و چگونه کار می کند ؟

خاکبرداری به روش ساکشن فرآیند برداشت خاک یا نخاله در کارگاه ‎های عمرانی با استفاده از فشار خلا است . خاک و نخاله با استفاده از آب یا هوای پر فشار از هم جدا می‎شود و با مکش به راحتی تخلیه می‎شود . بیل مکانیکی مکنده فشار لازم برای مکش را ایجاد می‎کند .خاکبرداری با دستگاه ساکشن یکی از بهترین روش ‎ها برای اجرای عملیات خاکبرداری ایمن و در مجاورت ادوات و تاسیسات است

مشخصات فونداسیون استاندارد در ساخت و ساز کدام است ؟

مشخصات فونداسیون استاندارد در ساخت و ساز کدام است ؟

پی ( فونداسیون ) پایین‌ ترین بخش یک ساختمان یا سازه شهری است که در تماس مستقیم با خاک قرار داشته و به ‌طور مطمئنی فشاری که ساختمان تحمل می‌کند را به خاک منتقل می‌کند. به‌طورکلی می‌توان پای ‌بست‌ ها را به دو دسته شامل فونداسیون سطحی و فونداسیون عمیق تقسیم کرد. فونداسیون سطحی فشار را به لایه‌ای که در اعماق کم وجود دارد منتقل می‌کند . فونداسیون عمیق فشار را به لایه‌ای عمیق‌ تر در زیر سطح زمین منتقل می‌کند.

تجهیزات سنگین خاکبرداری و گودبرداری و راه سازی

تجهیزات سنگین خاکبرداری و گودبرداری و راه سازی

از تجهیزات سنگین ساختمانی برای اهداف مختلفی در پروژه ‌های بزرگ استفاده می‌شود. انتخاب انواع مختلف تجهیزات سنگین بستگی به بزرگی کار و شرایط اقتصادی پروژه دارد. این تجهیزات روند ساخت و ساز را آسان‌تر و سریع‌تر می‌کنند.انواع مختلف ابزار و تجهیزات خاکبرداری شامل تجهیزات سنگین مورد استفاده در پروژه‌ های ساخت و ساز می باشد که به صورت زیر هستند:

حفر ترانشه بر روی ساختمان های مجاور چه اثراتی دارد ؟

حفر ترانشه بر روی ساختمان های مجاور چه اثراتی دارد ؟

به طورمشخص ، حفر ترانشه بر ساختمان های مجاور تاثیر می گذارد و باعث فرو نشستن آنها می شود. عوامل اصلی موثر بر نشست ساختمان ، وادادگی خاک و پایین رفتن سطح آب های زیرزمینی می باشند. هر دوی این عوامل دراثر حفرترانشه تحریک می شوند.این مقاله به بررسی اثر حفر ترانشه بر ساختمان های مجاور ؛ براساس برآورد نظری خواهد پرداخت.

بهترین راه های جلوگیری از خاک منبسط ساختمان ها

بهترین راه های جلوگیری از خاک منبسط ساختمان ها

برای این ‌که از اثرات مخرب خاک ‌های منبسط روی ساختمان‌ ها و زیر بناهایشان جلوگیری کنیم می توانیم راه‌های متعددی مانند ساخت پایه‌های عمیق ، جایگزینی خاک ، نگه‌ داشتن رطوبت در یک سطح ثابت ، تثبیت شیمیایی خاک و استفاده از اشکال توخالی را اتخاذ کنیم.هنگام برنامه ‌ریزی برای ساخت‌ وساز روی خاک منبسط می‌ توان یک یا ترکیبی از این روش‌ های پیشگیرانه را درنظر گرفت. گزارش بررسی نوع و طبقه بندی خاک باید جهت دانستن عمق خاک منبسط و تعیین بهترین و به‌صرفه‌ ترین روش بهسازی دردسترس باشد.

بهترین بیل های مکانیکی برای خاکبرداری

بهترین بیل های مکانیکی برای خاکبرداری

در هر پروژه عمرانیِ تجاری، مسکونی و صنعتی، حفاری فعالیت بسیار مهمی است. فونداسیون بتن مسلح نیازمند حفاری مناسب، و حفاری مناسب مستلزم به کار گرفتن بیل مکانیکی مناسب است. به همین دلیل انتخاب بیل مکانیکی یکی از مهمترین بخش های یک پروژه ساختمانی است. به غیر از ایجاد فوندانسیون کارهایی نظیر ساخت و راهسازی، تخریب، استخراج معدن و... برای حفر سنگ و حمل خاک و دیگراشیا به بیل مکانیکی نیاز دارد

چگونه تجهیزات مناسب خاکبرداری را انتخاب کنیم؟

چگونه تجهیزات مناسب خاکبرداری را انتخاب کنیم؟

هر کار خاکبرداری در سایت ساخت ‌و ساز متفاوت است. بنابراین ، انتخاب یک سیستم خاکبرداری واحد برای تمام کارها دشوار است. هر عملیات خاکبرداری اهداف و پیچیدگی خاص خودش را دارد، که براساس آن بهترین سیستم خاکبرداری انتخاب می‌شود

دستورالعمل تعمیرات و نگه داری ماشین آلات ساختمانی

دستورالعمل تعمیرات و نگه داری ماشین آلات ساختمانی

نگهداری صحیح از ماشین‌آلات ساختمانی تعیین‌کننده عمر واقعی این تجهیزات است. اگر می‌خواهید ماشین‌آلات سنگین که از آنها در ساخت و ساز، صنعت یا معدن استفاده می‌شود عملکرد خوبی داشته باشند ضروری است که خوب نگهداری شوند.

مهم ترین نکات قبل از انجام عملیات گودبرداری کدامند؟

مهم ترین نکات قبل از انجام عملیات گودبرداری کدامند؟

در بحث ساخت‌وساز، قبل از اینکه بتوان شروع به کار کرد، مقدمات زیادی را باید فراهم ساخت. گودبرداری را باید یکی از مراحل اساسی در فرایند ساخت‌وساز و در واقع اولین گام در این فرایند دانست.گودبرداری همیشه آسان نیست و گام چندان کم‌هزینه‌ای در فرایند [ساخت‌وساز] به حساب نمی‌آید.

روش های محافظت از ساختار فنداسیونی در برابر آب های زیر زمینی

روش های محافظت از ساختار فنداسیونی در برابر آب های زیر زمینی

فنداسیون یا پِی ریزی، بخش اساسیِ هر ساختاری است و به شدت بر یکپارچگیِ ساختاری تاثیر می گذارد. ساختارهای فنداسیونی به طور مداوم در معرضِ شکل های گوناگونی از آسیب های طبیعی مانند آسیب ناشی از آبهای زیرزمینی و خاک قرار دارند. بنابراین، برای مقابله با این آسیب ها، اقدامات محافظتی مورد نیاز خواهد بود.

چگونه خطرات احتمالی را در حین عملیات خاکبرداری به حداقل برسانیم؟

چگونه خطرات احتمالی را در حین عملیات خاکبرداری به حداقل برسانیم؟

سالانه حدود 7 نفر در عملیات خاک ‌برداری جان می‌بازند. خاک ‌های بسیاری مثل خاک رس توانایی تحمل وزن خود را دارند ولی خاک‌های دیگر مثل شن و ماسه این توانایی را ندارند؛ در بسیاری از موارد ریزش خاک بدون هیچ اخطار قبلی اتفاق می‌افتد که سبب مرگ یا مصدومیت جدی می‌شود. بسیاری از این حوادث در پروژه‌های کم عمق اتفاق می‌افتند.ذکر این نکته ضروری است که این حوادث معمولاً کارگران را تحت تاثیر قرار می‌دهد اما بقیه مردم هم ممکن است از این حوادث آسیب ببینند.

انواع پی شمع کوبی و کاربرد آن در ساخت و ساز

انواع مختلف پی شمعی در ساخت و ساز کدامند؟

انواع پی به دو دسته پی سطحی یا پی عمیق طبقه‌ بندی می‌شوند. از پی سطحی معمولاً در جایی استفاده می‌شود که بار وارد شده توسط سازه نسبت به ظرفیت باربری خاک سطحی کم باشد. پی عمیق در جایی لازم است که ظرفیت باربری خاک سطحی برای پشتیبانی از بار وارد شده کافی نیست و بدین ترتیب بار به لایه ‌های عمیق ‌تر منتقل می‌شود که ظرفیت باربری بیشتری دارند.

رایج ترین روش ها برای تخریب سازه های بتنی

بهترین روش های تخریب بتن برای سازه های بتنی فرسوده

سازه‌ های بتنی ممکن است برای رفع ترک‌ های سطحی یا فرسایش به تعمیر مانند وصله کاری یا بازسازی رویه نیاز داشته باشند. با وجود این، وقتی سطح بیش از حد آسیب دیده باشد، این تعمیرات کوتاه مدت اتلاف پول و زمان هستند. در این موارد، سطح به سرعت همان ویژگی‌های بتن زیرین را نشان می‌دهد.

انواع روش های رایج تثبیت خاک با عوامل مختلف

انواع روش های رایج تثبیت خاک

تثبیت خاک روش تغییر خاک طبیعی برای دستیابی به اهداف مهندسی است. بهسازی شامل افزایش قابلیت تحمل وزن، مقاومت کششی و عملکرد کلی خاک ‌های زیرین، ماسه ها و مصالح وازده بمنظور تقویت روسازی جاده‌ها است.انواع روش های رایج تثبیت خاک شامل..

روان گرایی خاک چیست و چگونه ایجاد می شود؟

روان گرایی خاک چیست و چگونه ایجاد می شود؟

شرایط خاک محل تأثیر قابل‌ توجهی بر خسارت وارد بر سازه‌ ها در اثر زمین ‌لرزه دارد. انواع مختلف خاک در هنگام زلزله، امواج لرزه‌ای تولید شده را به شیوه‌ های مختلف انتقال می‌دهند و تأثیر انواع خاک‌ ها بر سازه‌ ها به ویژگی‌ های خاک پی بستگی دارد.

آدرس دفتر : اصفهان - خیابان آمادگاه
انتهای خیابان آمادگاه -نرسیده به چهاراه فلسطین